“اسیدآمینه ها در خدمت سلامتی آقایان | تغذیه سالم”

فاطمه مهدی پور – بخش تغذیه و آشپزی آکا ایران

اسیدآمینه واحد تشکیل دهنده پروتئینه. بعضی اسید آمینها لازمن؛ یعنی بدن قادر به تولید اونا نیس و باید از راه مصرف مواد غذایی جذب شن. «اسیدآمینهای غیرضروری» همانایی هستن که بدن به تنهایی می تونه اونا رو سنتز کنه. مهمترین اسیدآمینهای واسه آقایون (البته تموم اسیدآمینها لازمن) عبارتند از:

گلوتامین و اسید گلوتامیک

این اسیدآمینها واسه بهبود اخلاق، تقویت حافظه و افزایش قدرت عضلانی کمک کننده هستن.

تورین

این اسیدآمینه قلب رو قوی می کنه و در آدمایی که از پرفشاری خون و تصلب شرایین رنج می برن استفاده می شه. تورین هم اینکه به تجزیه چربیا و جذب ویتامینا کمک می کنه و افزایش دهنده انرژیه. از دیگر اسیدآمینهایی که در تأمین انرژی عضلات و افزایش به کار گیری چربیا به عنوان منبع انرژی کارسازه میشه به «ال کارنیتین» اشاره کرد.

تیروزین

تورین هم اینکه به تجزیه چربیا و جذب ویتامینا کمک می کنه و افزایش دهنده انرژیه. از دیگر اسیدآمینهایی که در تأمین انرژی عضلات و افزایش به کار گیری چربیا به عنوان منبع انرژی کارسازه میشه به «ال کارنیتین» اشاره کرد

این اسیدآمینه سوخت و ساز بدن رو بالا برده و ذخیره چربیا رو کم می کنه. تیروزین هم اینکه در بهبود اخلاق نقش مهمی داره.

آرژینین

آرژینین که به ویاگرای طبیعی هم معروفه باعث افزایش جریان خون به سمت آلت تناسلی می شه. این اسیدآمینه هم اینکه باعث بهتر شدن سیستم ایمنی بدن شده و توده عضلانی رو زیاد می کنه.

توجه:
صحبت کردن در مورد مکملا به این معنی نیس که هرکی می تونه خودسرانه اونا رو مصرف کنه. قصد ما صحبت از اثرات این اسیدآمینها بود. اگه تصور می کنین به هر کدوم از این مکملا نیاز دارین بهتره قبل از هر اقدامی با یه دکتر مشورت کنین. اطلاعات کافی در مورد شرایط بدنی، بیماریا یا داروهایی که مصرف می کنین رو در اختیار دکتر بذارین و با صلاحدید ایشون مکمل مورد نیازتون رو استفاده کنین.

در مطلب بعدی در مورد مواد معدنی لازم آقایون توضیحاتی رو ارائه می کنیم.

ادامه داره…


.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *